יש בעיה מעשית בהתקנת מכשיר שמיעה למי שצריך. אנשים רבים סובלים מבעיות שמיעה וקשיי שמיעה שונים, קלים או חמורים, אך נמצאים בהכחשה ואינם מעונינים להיבדק או לברר את הענין. החשש העיקרי שלהם הוא בצורך להרכיב את מכשיר השמיעה וברושם שזה יגרום. הם אינם מוכנים להרכיב מכשיר שמיעה בשום אופן ולכן הם אינם מוכנים לעשות את הצעד הראשון ולהבדק אצל אודיולוג או רופא אף אוזן גרון.
החשש העיקרי שלהם הוא שהרופא יגלה שיש להם צורך במכשיר שמיעה ואז לא תהיה כבר דרך אחורה והם יהיו חייבים להרכיב אותו עקב לחץ הרופא א לחץ של המשפחה, החברים וכדומה.
מסיבה זו אנשים רבים נמנעים מביצוע בדיקה ואינם יודעים מה מצבם מבחינת השמיעה.
מעבר לבעייה זו הם עשויים לסכן את עצמם ואת האחרים בכך שהם עלולים לא לשמוע היטב צפירה של רכב בזמן נהיגה, הוראות שונות, התראות וכדומה.
אם כן, מה גרוע כל כך בהרכבת מכשיר שמיעה?
סקר שנעשה אצל אנשים רבים שסובלים מבעיית שמיעה גילה שאחת הבעיות העיקריות ואחת המניעות להרכבת מכשיר שמיעה (וכאמור לבדיקת שמיעה ראשונית) היא העובדה שמכשיר שמיעה הינו מכשיר חיצוני אשר מתקשר מבחינה חברתית עם בעיית שמיעה של זקנים ומבוגרים. כאשר מישהו מרכיב מכשיר שמיעה הוא מרגיש מיד שהוא מבוגר יותר, שהמכשיר מסווג אותו כזקן או כבעל בעייה רפואית של זקן ולכן המוטיבציה שלו היא לנסות ולהתעלם מהבעייה עד שאין ברירה.
בניגוד לבעיות אחרות, ירידה בשמיעה עשויה להיות בעייה בפני עצמה ולא לסמל על בעייה גופנית אחרת. זאת אומרת שתתכן ירידה בשמיעה, הדרגתית או מתונה שאינה קשורה במחלה כלשהיא המסכנת את החולה ישירות (למעט מבחינת התמצאות מרחבית וכדומה).
קשיי השמיעה מפריעים קודם כל לסביבה ולא לבעל הקשיים, הוסף לכך את הסטיגמה השלילית והעלות הגבוהה של המכשירים- וקיבלנו מתכון ברור והסבר לכך שאנשים רבים מתעלמים מהבעייה.
הדבר הנכון הוא לבצע בשלב ראשון את בדיקת השמיעה. כיום אפשר לעשות בדיקות שמיעה בגופים רבים בעלות סמלית ואף ללא תשלום. לאחר מכן יש לנתח את תוצאות בדיקת השמיעה יחד עם הרופא ולהגיע למסקנות המתאימות. לא כל מקרה של ירידה בשמיעה מצריך שימוש באביזרי שמיעה, אולם הבדיקה יכולה לתת בצורה מדויקת פחות או יותר מידע חשוב על השמיעה שלך ולאפשר מעקב אחרי התדרדרות המצב או עצירת ההתדרדרות.
להתעלם מהבעייה הינה מחשבה לא נכונה- יש לדעת קודם מה מצבך ואז לקבל החלטה הגיונית.
כיום אפשר לרכוש מכשירי שמיעה קטנים במיוחד, כמעט בלתי נראים או להשתמש במכשירי השמיעה רק בבית או בקרב חברים ומשפחה ולא בציבור.
לכן- אם אתה סובל און חושב שאתה סובל מבעיית שמיעה, גש והבדק ורק אז נתח את תוצאות בדיקת השמיעה והחלט על הצעד הבא!
דע מה מצבך וההחלטה אם להרכיב מכשיר שמיעה או לא תהיה שלך בלבד.

Written by beni66