תקופת הנסיון במכשירי שמיעה הינה תקופה חשובה מאוד המאפשרת הסתגלות למכשיר השמיעה ללא חשש של הפסד הכסף. תקופת נסיון מקובלת הינה 30 ימים ולעיתים 60 ימים.
לעתים תקופה זו ניתנת להארכה בכפוף לתשלום או בתנאים אחרים של הפחתה ממחיר מכשיר השמיעה. תקופת נסיון מאפשרת בדיקת התאמתו של מכשיר שמיעה במצבים שונים, אירועים שונים בחיי היום ועוד. רק כך ניתן לקבל מושג אמיתי אם המכשיר מתאים או שעדיף לנסות מכשיר אחר. מומלץ מאוד להימנע מרכישת מכשיר ללא ביצוע תקופת נסיון. לעתים תקופת הנסיון כרוכה בתשלום אם המכשיר מוחזר ללא רכישה, כך שחשוב לברר מה עלויות תקופת הנסיון, האם יש אחריות בתקופה זו על אובדן ומה תנאי ההחזרה של מכשיר השמיעה.
מה חשוב לעשות בתקופת נסיון – כיצד להתאים את מכשיר השמיעה ?
תקופת נסיון לשימוש במכשיר שמיעה הינה רבת חשיבות. בתקופה זו ניתן להתנסות במכשיר ולוודא כי הוא מתאים לצרכים ולדרישות של האדם המסויים. ישנם מכשירים שיכולותיהם טובה יותר באיזורים פתוחים בעוד אחרים מותאמים טוב יותר לשיחות באיזורים הומי אדם וכדומה. כך שלמרות שחברות שונות יכולות להיחשב כמוצלחות, רק התנסות במכשיר יכולה להגדיל את הסיכוי שהמשתמש יתרגל למכשיר השמיעה באופן מיטבי ויפיק ממנו את הביצוע המכסימאלי.
בזמן תקופת הנסיון חשוב לבחון את השימוש במכשיר במספר מצבים רב ככל הניתן : שיחות במקומות הומי אדם בהם קולות רקע רבים (קניון, מסעדה, רחוב עמוס מכוניות, מרכזי קניות, פאב, דואר), שיחות ושמיעה כללית במקומות פתוחים ובמרחבים בהם יש רוח כמו ליד הים או בפארק, ברחוב, תוך הליכה, במקום העבודה, בשיתוף עם מספר אנשים ומנגד גם בשיחות 'אחד על אחד', במקומות שקטים כמו ספריה או תיאטרון, קולנוע ובפעילויות נוספות שאנו נוהגים לבצע.
במצבים שונים קרוב לוודאי שמי שמתנסה במכשיר ייתקל בבעיות שונות – רעשי רקע, הרגשה של הד חוזר או קולות חזקים מדי בזמן דיבור, צפצופים או קושי לשמוע, הרגשה מוזרה של הקולות ועוד.
חשוב לחזור אל האודיולוג או ספק מכשיר השמיעה ולהתייעץ עימו כיצד ניתן להתאים את המכשיר להתמודדות עם בעיות אלו, בהתאם למצבים בהם הבעיות מופיעות. במכשירים רבים ניתן לשמור תוכניות קבועות, בהתאם להעדפותיכם. חשוב לזכור כי לא כל מכשיר מאפשר שיפור של בעיות בהן נתקלים, לא כל הבעיות ניתנות לטיפול מלא ויש קשיים שמתרגלים אליהם עם הזמן.

Written by beni66